7.12.2011

Mikä blogi?

Kirjoitusinto on ailahtelevaa, mutta jäin pohtimaan, minkä mahdollisen kategorian alle hopinani sopisivat. Eihan luokituksilla niin tarkkaa ole, mutta ajankulukseni vain mietin, etta mitakohan tulen taalla koskaankaan sanomaan.
Tama voisi mahdollisesti olla

a) aiti-/vauvablogi. Tosiasia on, etta olen kotona ja taalla on toinenkin huomattavasti pienempi ihminen. Mutta kun ei multa oikeen loydy mitaan jutunjuurta tuolta saralta. Olen aiti, mutta en mitenkaan harrasta kasvatusoppaita tai verenpaineen nostatusta oikeanlaisten vaatteiden loytamisesta meidan pullerolle. Eli ei.

b) kirjablogi. Nyt viime aikoina luppoaikaa on loytynyt niin mukavasti, etta olen kerinnyt lukea kuukaudessa enemman kuin yhden kirjan. Ujostelen kuitenkin arvioiden kirjoittamista. Seka sita, kiinnostaako minun mielipiteeni tassa asiassa nyt hirveasti ketaan muuta kuin itseani. Olen kuitenkin innostunut lukemaan muiden kirjablogeja, joten ehka taallakin tulee joskus jotain juttua kirjastokayntieni sadosta. Sellaista sopivan jokapaivaista horinaa, etta mita mielestani kannattaa lukea ja mita ei. Toistaiseksi paivitan lukukokemukseni Goodreads -sivustolle.

c) matkailu-/expattiblogi. Tassa aihepiirissa liikun wannabe-tasolla, koska kaytannossa olen Varsinais-Suomen maaseudulla. Matkasuunnitelmaa ei ole, mutta halut sitakin kovemmat. Haaveilen etenkin Amatsonin alueesta, Afrikan mantereesta jalkojeni alla seka Nepalista. Sitten joskus jos mikaan maamme rajojen ulkopuolelle lahteminen toteutuu blogikin seuraa mukana.

Summa summarum. Tassa lienee sekoblogi. Arki se kai taallakin vahviten nakyy. Keta mun puuronkeittelyt sitten kiinnostaa, jaanee nahtavaksi. Ehka tekstien kirjoittaminen toimiikin ennen kaikkea oman mielen virkistajana.

2 kommenttia:

Nauna kirjoitti...

Nuo kaikki aiheet kiinnostavat :) Vauvoja, kirjoja, matkailua tai siitä haaveilua, ihan arkisia asioita sieltä maalta :)

Eveliina kirjoitti...

Juuri niin, sekablogi paras blogi! Arkiset asiat on niitä parhaita... las cosas mas triviales se vuelven fundamentales! :) Odottelen postailuitasi! Ihan miltä vaan mainitsemaltasi aihealueelta!